Co to jest BLIK?
BLIK to sposób płatności mobilnych.
Co umożliwia BLIK?
BLIK umożliwia:
Kto może korzystać z BLIKA?
Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA, w tym Banków Spółdzielczych SGB.
Jak zacząć korzystać z BLIKA?
Należy pobrać na telefon aplikację Portfel SGB.
Na jakich telefonach działa BLIK?
BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).
Czy BLIK jest bezpieczny?
Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.
Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?
Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją banku?
Należy niezwłocznie poinformować bank. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Czy mogę korzystać z BLIK podczas pobytu za granicą?
Nie. Z płatności BLIKIEM można korzystać tylko na terenie Polski.
Szybko zapłacisz i wypłacisz!
BLIK zastępuje gotówkę i karty płatnicze. Pozwala na płatności za zakupy i wypłacanie pieniędzy przy użyciu smartfona z aplikacją Portfel SGB. Z płatności BLIK może skorzystać każdy, kto posiada aktywną aplikację Portfel SGB z dodaną przynajmniej jedną kartą.
Prosimy zachować szczególną czujność. Obserwujemy nasilone próby kontaktów z klientami naszego Banku i podszywania się pod pracowników Banku.
DZWONIĄCY NIE SĄ PRACOWNIKAMI BANKU!!!
Prosimy nie udostępniać żadnych danych podczas próby kontaktu.
Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych wrażliwych, które pozwalają na dokonanie transakcji.
Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!