BLIK: Szybko zapłacisz i wypłacisz! BLIK zastępuje gotówkę i karty płatnicze. Pozwala na płatności za zakupy w internecie i sklepach stacjonarnych oraz wypłacanie pieniędzy z oznaczonych BLIKIEM bankomatów przy użyciu smartfona z aplikacją Portfel SGB.
Gdzie znajdę BLIKA?
W aplikacji Portfel SGB, która jest dostępna dla smartfonów z systemem Android i iOS. Możesz ją pobrać w sklepie Google Play i App Store na swoim smartfonie.
W zależności od systemu operacyjnego (Android lub iOS) wybierz odpowiedni sklep i pobierz aplikację:
Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.sgb.wallet
App store https://apps.apple.com/pl/app/portfel-sgb/id1330988813?l=pl
BLIKUJ mądrze
Pamiętaj o bezpieczeństwie, zabezpiecz swój smartfon przed kradzieżą i nieuprawnionym dostępem!
Co to jest BLIK?
BLIK to sposób płatności mobilnych.
Co umożliwia BLIK?
BLIK umożliwia:
BLIKIEM w aplikacji SGB Mobile szybko i bezpiecznie rozliczysz się ze znajomymi lub przelejesz pieniądze dziecku.
Jak przelewać BLIKIEM na telefon?
Jeśli chcesz odbierać przelewy na telefon BLIK, zarejestruj w aplikacji SGB Mobile swój numer telefonu.
Jeśli chcesz wykonać przelew:
1. Wybierz przycisk „Przelew na telefon BLIK”.
2. Wybierz numer z listy kontaktów lub wpisz go ręcznie.
3. Wybierz rachunek, z którego zostaną pobrane środki.
4. Wpisz kwotę, tytuł przelewu i przejdź „Dalej”.
5. Potwierdź transakcję PIN-em do aplikacji
Kto może korzystać z BLIKA?
Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA, w tym Banków Spółdzielczych SGB.
Jak zacząć korzystać z BLIKA?
Należy pobrać na telefon aplikację Portfel SGB.
Na jakich telefonach działa BLIK?
BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).
Czy BLIK jest bezpieczny?
Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.
Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?
Co zrobić jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją banku?
Należy niezwłocznie poinformować bank. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Czy mogę korzystać z BLIK podczas pobytu za granicą?
Nie. Z płatności BLIKIEM można korzystać tylko na terenie Polski.
Jak zainstalować BLIKA?
Jak używać BLIKA?
Dowiedz się więcej na www.sgb.pl/blik
Prosimy zachować szczególną czujność. Obserwujemy nasilone próby kontaktów z klientami naszego Banku i podszywania się pod pracowników Banku.
DZWONIĄCY NIE SĄ PRACOWNIKAMI BANKU!!!
Prosimy nie udostępniać żadnych danych podczas próby kontaktu.
Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych wrażliwych, które pozwalają na dokonanie transakcji.
Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!