3D Secure to dodatkowe darmowe zabezpieczenie płatności dokonywanych kartami w Internecie. Każda transakcja może być potwierdzana (zależy to od sklepu internetowego) dodatkowym hasłem, które klient nadaje przy rejestracji karty w usłudze lub, w przypadku kart kredytowych MasterCard Gold, kodem otrzymanym za pośrednictwem wiadomości SMS.
Rejestracja karty w usłudze 3D Secure wykonywana jest jednokrotnie. W trakcie dokonywania płatności kartą w sklepie internetowym posiadającym tą usługę pojawi się dodatkowe okienko, w którym klient w celu potwierdzenia tożsamości podaje swoje dane osobowe znane przez Bank i ustala hasło. Podczas rejestracji karty w usłudze 3D Secure klient określa również komunikat osobisty – tekst, który będzie wyświetlany przy każdej płatności kartą w Internecie, stanowiący dodatkowe potwierdzenie autentyczności strony. Przy kolejnych zakupach przez Internet poza podaniem danych z karty, potwierdzenie płatności będzie polegać na podaniu ustalonego w trakcie rejestracji hasła.
Uwaga: w przypadku kart Maestro, Visa Electron “młodzieżowa” lub Visa Bussiness Electron w procesie rejestracji wymagane jest podanie hasła tymczasowego przekazanego przez Bank – w celu uzyskania hasła klient powinien skontaktować się z oddziałem Banku. Następnie w trakcie rejestracji klient ustanawia własne hasło do usługi, które będzie służyć do potwierdzania transakcji przy kolejnych zakupach przez Internet.
Jak wygląda rejestracja karty w usłudze ?
System posiada certyfikację organizacji płatniczych Visa International oraz MasterCard International.
Korzyści:
klient może również zarejestrować kartę przed dokonaniem płatności kartą przez Internet.
Prosimy zachować szczególną czujność. Obserwujemy nasilone próby kontaktów z klientami naszego Banku i podszywania się pod pracowników Banku.
DZWONIĄCY NIE SĄ PRACOWNIKAMI BANKU!!!
Prosimy nie udostępniać żadnych danych podczas próby kontaktu.
Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych wrażliwych, które pozwalają na dokonanie transakcji.
Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!