Nasz Bank podjął współpracę z KIR S.A. w zakresie wydawania certyfikatów kwalifikowanych i niekwalifikowanych, dla osób prywatnych i przedsiębiorców oraz odnawiania ww. certyfikatów, a także odnawiania certyfikatów wydanych przez centra certyfikacyjne.
Zapraszamy do naszych placówek.
KIR S.A. zajmuje się wydawaniem certyfikatów klucza publicznego od ponad 10 lat. Pierwszymi odbiorcami certyfikatów wydawanych przez Izbę były Banki – Uczestnicy systemów rozliczeniowych prowadzonych przez Izbę.
W marcu 2003 roku na mocy decyzji nr 7/014499/03 Ministra Gospodarki, Izba uzyskała wpis do rejestru kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne. Tym samym Izba jest podmiotem, który może wydawać certyfikaty kwalifikowane, służące do weryfikowania “bezpiecznych podpisów elektronicznych” równoważnych z mocy prawa podpisom własnoręcznym.
Podpis elektroniczny – dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny.
Bezpieczny podpis elektroniczny to podpis elektroniczny, który:
Podpis elektroniczny realizuje następujące funkcje:
Moc prawna”bezpiecznego podpisu elektronicznego”, zrównująca go z podpisem własnoręcznym, pozwala stosować go w coraz to nowych obszarach. Możliwości zastosowania tej technologii do dokumentów elektronicznych są praktycznie nieograniczone. Ponadto wiele aktów prawnych, obok tradycyjnej formy podpisu, pozwala praktycznie wykorzystywać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanych certyfikatów.
W chwili obecnej istnieje kilka zastosowań bezpiecznych podpisów elektronicznych i kwalifikowanych certyfikatów, które funkcjonują w praktyce. Są to między innymi:
Sam proces złożenia podpisu polega na wskazaniu dokumentu do podpisania i postępowaniu zgodnie z zaleceniami aplikacji, która poprosi o włożenie karty do czytnika i podanie kodu PIN, co pozwoli, przy pomocy klucza prywatnego zapisanego na karcie , wygenerować podpis elektroniczny pod wskazanym dokumentem.
Bezpieczny podpis elektroniczny często traktowany jest jako odpowiednik podpisu własnoręcznego. Tymczasem zapewnia on znacznie więcej niż podpis własnoręczny. W przypadku dokumentu papierowego, nawet po jego podpisaniu, możliwe jest dokonanie zmian. Podpis elektroniczny całkowicie wyklucza tego typu manipulacje w dokumentach elektronicznych.
Co ciekawe i co wynika z powyższych wywodów – “nie sprzedajemy podpisów elektronicznych”, a jedynie narzędzia do ich składania. Każdy użytkownik zestawu może przy użyciu swojego klucza prywatnego, zapisanego na karcie kryptograficznej i aplikacji podpisującej, złożyć tyle podpisów elektronicznych ile zechce.
więcej informacji: www.elektronicznypodpis.pl
Prosimy zachować szczególną czujność. Obserwujemy nasilone próby kontaktów z klientami naszego Banku i podszywania się pod pracowników Banku.
DZWONIĄCY NIE SĄ PRACOWNIKAMI BANKU!!!
Prosimy nie udostępniać żadnych danych podczas próby kontaktu.
Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych wrażliwych, które pozwalają na dokonanie transakcji.
Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!