Europejski Urząd Nadzoru Bankowego podjął decyzję o przedłużeniu do 30 września br. stosowania wytycznych, które dotyczą pomocy klientom przy spłacie kredytów w związku z pandemią koronawirusa.
Mając to na uwadze, polskie banki pod patronatem ZBP-u także do tego dnia wydłużyły okres oferowania klientom jednolitych narzędzi pomocowych.
Jest to jedyna zmiana we wspólnie wypracowanym stanowisku.
Z działań pomocowych – jak do tej pory – mogą skorzystać wszyscy kredytobiorcy, którzy spełnią określone kryteria i złożą wniosek, odpowiednio wcześnie, aby Bank mógł go rozpatrzyć do 30 września 2020 roku.
Prosimy zachować szczególną czujność. Obserwujemy nasilone próby kontaktów z klientami naszego Banku i podszywania się pod pracowników Banku.
DZWONIĄCY NIE SĄ PRACOWNIKAMI BANKU!!!
Prosimy nie udostępniać żadnych danych podczas próby kontaktu.
Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych wrażliwych, które pozwalają na dokonanie transakcji.
Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!