
1.WNIOSKI O ZAWIESZENIE SPŁAT KREDYTÓW W ZWIĄZKU Z EPIDEMIĄ
WNIOSEK DLA KLIENTA INSTYTUCJONALNEGO
Narzędzia pomocowe stosowane w przypadku:
1)mikro, małego przedsiębiorcy oraz podmiotu prowadzącego działalność rolniczą lub działalność agroturystyczną, podmiotów prowadzących działalność rolniczą w zakresie przetwórstwa oraz rybactwa:
- odroczenie spłat rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych w trybie uproszczonym, zgodnie z wnioskiem klienta na wskazany przez niego okres wynoszący maksymalnie do 9 miesięcy (z uwzględnieniem okresu odroczenia na podstawie pierwotnego moratorium), niezależnie od liczby złożonych wniosków przez danego klienta.
- produkty odnawialne (kredyty w rachunku bieżącym, rewolwingowe, karty kredytowe), które nie spełniają standardowych warunków odnowienia do 31 marca 2021 r., mogą być odnowione w trybie uproszczonym w uzgodnieniu z klientem na okres do 9 miesięcy (z uwzględnieniem okresu odnowienia na podstawie dotychczas stosowanych przez bank moratoriów).
2)w przypadku średniego przedsiębiorcy:
- odroczenia spłat rat kapitałowych zgodnie z wnioskiem klienta na wskazany przez niego okres wynoszący do 9 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków), z uwzględnieniem okresów odroczenia na podstawie dotychczas stosowanych przez bank moratoriów,
- odroczenie spłat rat kapitałowo-odsetkowych na okres do 6 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków), z uwzględnieniem okresów odroczenia na podstawie dotychczas stosowanych przez bank moratoriów;
- produkty odnawialne (kredyty w rachunku bieżącym, kredyty rewolwingowe, karty kredytowe), które nie spełniają standardowych warunków odnowienia do 31 marca 2021 r., mogą być odnowione w trybie uproszczonym w uzgodnieniu z klientem na okres do 9 miesięcy (z uwzględnieniem okresu odnowienia na podstawie dotychczas stosowanych przez bank moratoriów
3) w przypadku dużego przedsiębiorcy:
- odroczenie spłat rat kapitałowych zgodnie z wnioskiem klienta na wskazany przez niego okres wynoszący do 9 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków z uwzględnieniem okresów odroczenia na podstawie dotychczas stosowanych przez bank moratoriów);
- produkty odnawialne (kredyty w rachunku bieżącym, kredyty rewolwingowe, karty kredytowe), które nie spełniają standardowych warunków odnowienia do 31 marca 2021 r., mogą być odnowione w trybie uproszczonym w uzgodnieniu z klientem na okres do 9 miesięcy (z uwzględnieniem okresu odnowienia na podstawie dotychczas stosowanych przez bank moratoriów).
Spłata odroczonych płatności następować może poprzez:
1) wydłużenie okresu spłaty rat o okres równy okresowi odroczenia;
2) zwiększenie wysokości ostatniej raty (pierwotnie ustalony okres spłaty zobowiązania kredytowego pozostaje bez zmiany);
3) rozłożenie spłaty odroczonych rat w dotychczasowym okresie obowiązywania Umowy kredytowej;
4) przesunięcie ostatecznego terminu spłaty zobowiązania kredytowego na okresy nie dłuższe niż wskazane w §4 Procedury;
5) inny sposób ustalony z Klientem i możliwy do realizacji zgodnie z wymaganiami systemowymi.
WNIOSEK DLA KLIENTA INDYWIDUALNEGO
Dla klientów indywidualnych istnieje możliwość zmiany warunków spłaty zobowiązań kredytowych dla poszczególnych produktów, zgodnie z poniższych opisem:
-
- kredyt gotówkowy, mieszkaniowy, pożyczka hipoteczna, kredyt konsolidacyjny. Odroczenie spłat rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych w trybie uproszczonym, zgodnie ze złożonym przez Klienta wnioskiem, w którym Klient wskazuje okres odroczenia – maksymalnie 9 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków przez danego Klienta), z uwzględnieniem okresów odroczenia na podstawie dotychczas stosowanych przez klienta moratoriów zarówno ustawowych, jak również pozaustawowych (czyli suma okresów już wykorzystanej prolongaty z tyt.: moratoriów pozaustawowych + tzw. ustawowe „wakacje kredytowe”),
- produkty odnawialne – kredyt w rachunku płatniczym, karta kredytowa. Produkty odnawialne, które nie spełniają standardowych warunków odnowienia, po uzgodnieniu z Klientem mogą zostać odnowione w trybie uproszczonym na okres do 9 miesięcy. Łączny okres odnowień nie może przekraczać 9 miesięcy, niezależnie od liczby złożonych wniosków przez danego klienta, z uwzględnieniem okresów odnowienia na podstawie dotychczas stosowanych przez klienta moratoriów zarówno ustawowych, jak również pozaustawowych (czyli suma okresów już wykorzystanej prolongaty z tyt.: moratoriów pozaustawowych + tzw. ustawowe „wakacje kredytowe”).
Spłata odroczonych płatności następować może poprzez:
- wydłużenie okresu spłaty rat o okres równy okresowi odroczenia, nie dłużej niż 9 miesięcy,
- zwiększenie wysokości ostatniej raty (pierwotnie ustalony okres spłaty zobowiązania kredytowego pozostaje bez zmiany),
- rozłożenie spłaty odroczonych rat w okresie trwania Umowy kredytowej (rozterminowanie płatności),
- inny sposób możliwy do realizacji zgodnie z wymaganiami systemowymi i ustalony z Klientem, którego zakres jest zgodny z Procedurą.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i e-mail, wszystkie dane kontaktowe podane są we wnioskach o zawieszenie spłat kredytów.(do pobrania powyżej)
Bank nie będzie pobierać żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie wniosków dotyczących zawieszenia spłat.
2.Szczególne rozwiązania pomocowe dla MŚP dotkniętych trudną sytuacją biznesową, spowodowaną pandemią COVID-19 wdrożone w ramach oferty gwarancji de minimis Banku Gospodarstwa Krajowego DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ