Związek Banków Polskich oraz Krajowy Związek Banków Spółdzielczych wypracowały wspólne rozwiązania w zakresie stosowania instrumentów moratorium pozaustawowego oraz grup kredytobiorców nimi objętych (mikro, małych, średnich, dużych przedsiębiorców, podmiotów prowadzących działalność rolniczą oraz działalność agroturystyczną). To kolejne narzędzia pomocowe dla klientów całego sektora bankowego, także w Polsce.
Kto i kiedy będzie mógł skorzystać z instrumentów pomocowych?
Zmiany obowiązują od 22 lutego 2021 r. Szczegóły dotyczące najważniejszych dat i zakresu pomocy znajdą Państwo w stanowisku banków polskich wypracowanym w tej sprawie pod patronatem Związku Banków Polskich, tzw. moratorium pozaustawowym – do pobrania TUTAJ
Z działań pomocowych będą mogli skorzystać wszyscy kredytobiorcy, którzy spełnią kryteria określone w stanowisku i złożą wniosek. Wniosek należy złożyć odpowiednio wcześniej, tak aby bank mógł go rozpatrzyć do 31 marca 2021 r. Bank jest uprawniony do podjęcia autonomicznej i elastycznej decyzji w zakresie okresu wsparcia udzielonego klientowi na podstawie Moratorium.
Więcej także na stronach Związku Banków Polskich oraz Krajowego Związku Banków Spółdzielczych
Dla sektora bankowości spółdzielczej, począwszy od 22 lutego 2021 r. obowiązuje odrębne moratorium pozaustawowe określające zasady stosowania instrumentów pomocowych dla osób fizycznych (w zakresie produktów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz działalnością rolniczą) oraz podmiotów prowadzących działalność rolniczą, w zakresie przetwórstwa oraz rybactwa.
Prosimy zachować szczególną czujność. Obserwujemy nasilone próby kontaktów z klientami naszego Banku i podszywania się pod pracowników Banku.
DZWONIĄCY NIE SĄ PRACOWNIKAMI BANKU!!!
Prosimy nie udostępniać żadnych danych podczas próby kontaktu.
Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych wrażliwych, które pozwalają na dokonanie transakcji.
Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!